دومین روز تجمع اعتراضی کارگران پروژه قطار شهری اهواز

دومین روز تجمع اعتراضی کارگران پروژه قطار شهری اهواز

تجمع اعتراضی کارگران پروژه قطارشهری اهوازمقابل استانداری خوزستان به دومین روز متوالی رسید.
روز یکشنبه ۸ مرداد،برای دومین روز متوالی کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)،دراعتراض به عدم پرداخت یکسال حقوقشان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.
یکی از کارگران در این رابطه گفت : یک سال است که شرکت کیسون دستمزد پرداخت نکرده و مبلغ ناچیزی به عنوان علی الحساب به کارگران داده است.
وی که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه کارگران این طرح با مشکل معیشتی در این مدت روبه رو بودند افزود: در این مدت حتی توان پرداخت هزینه درمان و تحصیل فرزندان خود را نداشتیم و بی پولی کارگران خانواده های آنها را در معرض فروپاشی قرار داده است.
یک مقام آگاه در سازمان قطارشهری اهواز همچنین نسبت به اخراج کارگران معترض هشدار داده است.
وی افزود: با وجود اعتراض به حق کارگران نسبت به تاخیر یک ساله در پرداخت حقوق، اما اخراج تعدادی از آنها از اول هفته جاری آغاز شده است.
وی اضافه کرد: شرکت کیسون مدتی پیش نیز ۹۰ نفر از کارگران را به بهانه نبود نیاز اخراج کرده است.
شایان ذکر است که حقوق بیش از  ۳۰۰ کارگر پروژه قطار شهری اهواز از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.
این کارگران می گویند:
به ما گفته‌اند که اگر حرف بزنیم اخراجمان می‌کنند برای همین سکوت کرده‌ایم البته ما حتی به نوبخت معاون رئیس جمهور که اواخر سال گذشته از پروژه مترو بازدید داشت موضوع عدم پرداخت حقوقمان را گفته‌ایم ولی بازهم “هیچی” نشد.
انگار کسی نیست که صدای کارگران را بشنود؛ در حدود یک هفته است که منتظر آمدن استاندار هستیم، می‌خواستم پلاکاردی بنویسم که راحت‌تر صدایم را به گوشش برسانم ولی حتی پول برای نوشتن پلاکارد هم نداشتم.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم