وزارت دفاع آمریکا: قرارداد ۷۲۷میلیون دلاری برای تقویت نیروی هوایی افغانستان



وزارت دفاع آمریکا، قراردادی به ارزش 727میلیون دلار برای تقویت نیروهای هوایی افغانستان با شرکت آمریکایی 'لیدوس' امضا کرد.

بر اساس این قرارداد برای نیروی هوایی افغانستان هلیکوپتر و هواپیمای جنگی جدید فرستاده خواهد شد. دیوید گولد فیلن، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در افغانستان گفت، بر اساس برنامه جدید آمریکا در افغانستان، حمله‌های هوایی در این کشور افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

استراتژی دونالد ترامپ بر افزایش نیروهای نظامی در افغانستان


استراتژی دونالد ترامپ بر افزایش نیروهای نظامی در افغانستان مبتنی است. این استراتژی آزادی عمل بالایی به فرماندهان صحنه می‌دهد و جنگ را از حالت قبلی در می‌آورد.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 4شهریور 96:
دونالد ترامپ:‌ «ما یک وضعیت چالش انگیز و دردسرآور در افغانستان و آسیای جنوبی را به ارث برده‌ایم... اما به هر صورت این مسائل را حل می‌کنیم. ما پیروزمی‌شویم...»
حالا پنتاگون گفته است چند هزار نیروی اضافی را به افغانستان می‌فرستد. اولین گروه طی چند هفته آتی ممکن است وارد افغانستان شود.
برخی می‌گویند آنچه رئیس‌جمهور ترامپ گفته است تفاوت زیادی با سیاست اوباما ندارد. پاسخ شما چیست؟

استراتژی دونالد ترامپ: نظر ژنرال جک‌کین
ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش آمریکا:‌ استراتژی که ترامپ اعلام کرده یک استراتژی جامع است. اول این‌که نیروهای افزوده به خط مقدم به کمک نیروهای افغان اعزام می‌شوند و نیروهای عملیات ویژه نیز افزایش می‌یابند تا بتوانند اهداف با ارزش بالا را تعقیب کنند. مهمتر از همه اینها ما جداول خودبخودی برای خروج از افغانستان نداریم.
به عبارت دیگر ما به دشمن نخواهیم گفت که ما چه مدت می‌خواهیم در افغانستان بمانیم. این مشکل ما با اوباما بود که امتیاز بزرگی به طالبان می‌دادیم که منتظر شدند تا ما بیرون برویم.
نکته دیگر این است که واشینگتن دیگر این جنگ را میکرو مدیریت نخواهد کرد.
جنگ، آزمایش اراده هاست و این هم برای تیم ترامپ یک آزمایش است.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم