میلاد الیاسی همچنان از ملاقات با خانواده محروم است

ماف نیوز: «میلاد الیاسی» که از پنج ماه پیش در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه محبوس می‌باشد، همچنان از حق ملاقات با خانواده محروم است. بازداشت وی با اتهامات سیاسی صورت گرفته بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، میلاد الیاسی از اهالی سرپل‌ذهاب مدت ۵ ماه است در زندان دیزل‌آباد در زندان به صورت بلاتکلیف بسر می‌برد.

تلگرام ماف نیوز
وی در اردیبهشت‌ ۱۳۹۶ با اتهامات مرتبط با احزاب کُردی از سوی اداره‌ی اطلاعات بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی به این زندان منتقل شد. او از آن‌زمان تاکنون نتوانسته است با خانواده‌ی خود دیدار نماید.

انتقال وی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات به زندان، نه با حکم قضایی، بلکه به دستور مستقیم وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

در حالی که میلاد الیاسی طی مراحل بازجویی جهت اعتراف‌گیری تحت فشار قرار گرفته بود، با این وجود وی تاکنون مورد محاکمه قرار نگرفته است و به صورت غیرقانونی در بازداشت به سر می‌برد. او همچنین به بهانه‌ی عدم شروع مراحل دادرسی، از حق انتخاب وکیل هم محروم بوده است.

مطابق ماده‌ی ۳ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی آن، باید در مورد بازداشت موقت متهم در مهلت مقرر قانونی تعیین تکلیف شود و چنانچه خارج از مواعد قانونی بدون دلیل قانونی متهم در بازداشت و یا زندان بماند، عمل مقام صادرکننده‌ی قرار، مصداق بارز بازداشت غیرقانونی است و برابر قانون با وی برخورد خواهد شد.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم