فراری دادن یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با ۵۰۰ میلیارد بدهی



جبار کوچکی‌نژاد؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تایید این خبر اعتراف کرد که بیش از ۲۰ نفر در این ارتباط بازداشت شده و به زندان افتاده بودند که اکنون با وثیقه بیرون آمده و متعهد شده‌اند که پولها را برگردانند.
وی افزود : البته تعدادی نیز از جمله آقای “میم” از کشور گریخته‌اند. البته وکیل این فرد در گفت‌وگویی که با ما داشت، قرار است ترتیبی صورت بدهد که نامبرده به کشور بازگشته و نسبت به بازگرداندن حدود۴۰۰– ۵۰۰ میلیارد تومانی که به او مربوط است، اقدام کند.
کوچکی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت : این تخلف به واسطه صندوق ذخیره، توسط بخشهای مختلفی در هم تنیده و شبکه‌ای صورت گرفته و ممکن است با عیان شدن لایه‌های پنهان دیگری از اقدامات این شبکه، مبالغ دیگری به حجم تخلف افزوده شود.
کوچکی‌نژاد با اشاره به حجم بالای تخلفات صورت گرفته، افزود: بالای ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان میزان تخلفات بوده‌است. در صندوق ذخیره و شرکتهای تابعه از جمله بانک سرمایه، شرکت خانه‌سازی، پترو فرهنگ، شرکت سرمایه گذاری و … تخلف شده است.
شایان ذکر است که پيشتر محسنى اژه اى، شبدوست مالامير و محمودرضا خاورى را كه هر يك ٣ هزار ميليارد تومان اختلاس كرده بودند را، از كشور فرارى داده بود.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم