امام جمعه شیراز: هفتم آبان منشأ توراتی و اسرائیلی دارد/ محل دفن کوروش نامعلوم است



امام‌ جمعه شیراز با بیان اینکه مناسبت جعلی ۷ آبان به‌ عنوان روز کوروش در تورات اسرائیلی مطرح‌ شده و هیچ منبع موثقی ندارد، اظهار کرد: آیا تاریخ به جز آنچه که در تورات آمده از سرنوشت کوروش در جنگ‌ها چیزی به ما می‌گوید؟
به گزارش «آمدنیوز»، اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ۷ آبان جریان‌سازی دروغین رسانه‌های غربی و سلطنت‌نشین در ساختن یک مناسبت جعلی است.
وی اظهار داشت: آنچه در مورد کوروش در تاریخ آمده، این است که وی در جنگ‌های بسیاری حضور داشته و در یکی از آن‌ها کشته شده است؛ اما اینکه کجا دفن شده و … هیچ اطلاعات مستندی در دست نیست.
ایمانی اظهار کرد: هفتم آبان که چند سالی است استان فارس به آن گرفتار شده منشأ توراتی و اسرائیلی دارد و جز این چیز دیگری نمی‌توان برای آن متصور بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادعا کرد: ریشه مناسبت جعلی ۷ آبان در هیچ جای تاریخ جز تورات اسرائیلی نیست و همین مسئله نشان می‌دهد که به بهانه این مناسبت، به دنبال ایجاد شکاف بین مردم هستند.
وی مدعی شد: اگر افرادی نظری جز این دارند از تاریخ پیدا کنند و بیاورند، باید با مطالعه و حساب شده حرف زد، اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای، خبرگزاری‌ها و گروه‌های مختلف فعال می‌شوند و حرکت خود را آغاز می‌کنند و از حس ملی گرایی افراد سوء استفاده می‌کنند و آنها را به صحنه می آورند و بعد هم شعارهای ناهنجار به آنها یاد می دهند، این جز به معنای ریشه داشتن هفت آبان در تورات چیز دیگری نیست
امام‌ جمعه شیراز ادامه داد: چند سال است که استان فارس را درگیر مناسبت جعلی ۷ آبان کرده‌اند و پرسش ما از مدعیان این است که به مردم بگویند که ریشه تاریخی این مناسبت کجاست.
ایمانی با بیان این‌که به مناسبت جعلی روز کوروش جز در تورات اسرائیلی، در هیچ جای تاریخ اشاره نشده است، افزود: مدعیان دروغین روز کوروش اگر راست می‌گویند تاریخ مستند را به مردم نشان دهند و مردم نیز بدون مطالعه و تحقیق حرفی را نپذیرند.
وی در خاتمه تصریح کرد: در این‌گونه مسائل باید تدبیر و درایت داشت نه اینکه هرکس هرچه گفت ما هم راه بیفتیم و آن را بپذیریم. ماجرای هفتم آبان مانند این است که اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کند و ما هم داریم آن برنامه را اجرا می‌کنیم.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم