ایران – بیماری تنفسی و پوستی مردم حاشیه نشین زاهدان


ایران – بیماری تنفسی و پوستی مردم حاشیه نشین زاهدان

محله قاسم آباد زاهدان سالهاست که به دلیل عدم توجه مسئولان حکومتی با مشکلات عدیده ای روبرو است که تا کنون هیچ اقدامی برای این محل انجام نداده اند و بیماری های تنفسی و پوستی گریبانگیر مردم این منطقه شده است
اگر از بلوار جام جم زاهدان به سمت میدان کشاورز و از آنجا به سمت میدان کارگر طی کنیم اولین محله ای که سمت راستمان می بینیم را قاسم آباد می گویند، وقتی وارد این محله می شویم، چیزی جز کوچه های خاکی، نقاطی پر از زباله های خانگی، عدم وجود بهداشت در محل، عدم وجود شبکه آبرسانی بهداشتی و هزاران مشکل دیگر دیده نمی شود.
مدرسه ای هم که در آنجا از سوی اداره کل نوسازی مدارس احداث شده فاقد آب آشامیدنی و لوله کشی است که در این خصوص تانکرهای سیار کار این شبکه را انجام می دهند.
یکی از اهالی می گوید: اینجا محلی نا آشنا برای مقامات حکومتی نیست اما آنها نمی خواهند مشکلات مردم این منطقه را ببینند.
جمالزهی ادامه می دهد: این منطقه یکی از مناطق حاشیه ای شهر زاهدان است که همچنان فاقد آب آشامیدنی بوده
یک پیرزن نیز از دور با قدم های کوتاه و با صدای نالان می گوید: بیماری تنفسی و پوستی به دلیل وجود زباله ها و خاکی بودن منطقه نصیب بیشتر مردم منطقه شده است، بسیاری از مردم به دلیل نداشتن پول و بیمه نتوانسته اند به دکتر بروند.
بلوچزهی می افزاید: ما عمرمان دیگر کفاف دیدن منطقه ای آباد و مناسب را نمی کند
وی ادامه می دهد: باور کنید اگر من هم پول کافی می داشتم یک ثانیه هم در این منطقه نمی ماندم، اما زندگی ما در قاسم آباد به دلیل نداری است، درآمد خاصی مردم این منطقه ندارند باید با فروش مرغ زنده، کارگری و غیره روزی خود را بدست آورند.
منطقه قاسم آباد یکی از قسمت‌های حاشیه‌نشین و نابسامان در زاهدان است که از نظر تجهیزات و تأسیسات شهری با هیچ یک از معیارها و استانداردهای موجود شهری تطابق ندارد و ساکنان آن در فقر مطلق به سر می‌برند.
حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت شهری زاهدان در نقاط حاشیه‌‌ای شهر زندگی و بخش زیادی از جمعیت آن در فقر و بیکاری مطلق به سر می‌برند و از حداقل امکانات برخوردارند .
مهم‌ترین ویژگی اجتماعی حاشیه‌نشینان شهر زاهدان جوانی خانوارها است، با این حال سطح سواد والدین این خانوارها بسیار پایین است.
فقر فرهنگی و مشکلات مالی و مقایسه زندگی دیگر شهرنشینان که از امکانات امروزی برخوردارند، موجب ایجاد نارضایتی عمیق در بین مردم حاشیه‌نشین می‌شود به همین دلیل ناهنجاری‌های اجتماعی در این مناطق سریعاً رشد می‌کند.
بنا به گفته کارشناسان یکی از علل پیدایش و گسترش حاشیه‌نشینی مهاجرت‌های بی رویه روستاییان به علت فقر شدید و بیکاری ونبود امکانات به شهرها است
و البته در حکومت آخوندی که میلیاردها پول های بادآ‌ورده نفت در دست چپاولگران حکومتی و صرف صدور تروریسم و کشتار مردم ایران و دزدی و غارت ثروتهای ملی است بیشتر از این انتظار نمی رود و فقط این مشکلات تنها وتنها با سرنگونی آخوند های غارتگر و جانی است که قابل حل می باشد


Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم