گزارش تفصیلی سالانه نقض حقوق بشر در ایران در سال میلادی ۲۰۱۷


افتخار آن را دارد که گزارش تفصیلی سالانه خود را درباره وضعیت حقوق بشر در ایران تقدیم کند. آن چه که ما را بر آن داشته است که به این مسئولیت پاسخ درخور بدهیم توجه روز افزون جهانی به نقض فاحش حقوق بشر در ایران و جا باز کردن مقوله حقوق بشر به عنوان یک اصل ضروری در بین عموم مردم ایران است.
به رغم توجهات بین المللی و محکومیت مکرر نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران، این وضعیت روبه وخامت گذاشته است.خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران در گزارش شش ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۷ خود به “فقدان دستگاه قضایی مستقل” در ایران اشاره کرده و “اصلاح” این دستگاه را برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران ضروری دانسته است. عفو بین الملل در گزارش سالانه ۲۰۱۶-۲۰۱۷ خود گزارش کرده بود که چهار کشور از ۶ کشور اول جلاد جهان؛ ایران، عربستان سعودی، ومصر ؛ از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند که نرخ اجرای اعدام در آنها به طرز هراس آوری بالا باقی مانده است
در ژوئن ۲۰۱۷ خامنه ای در سخنان خود خطاب به نیروهایش اعلام آتش به اختیار کرد. متعاقباً، اقدامات سرکوبگرانه نقض حقوق مردم ایران شدت گرفت افزایش قتلهای خودسرانه از جمله رشد ۴۲ درصدی کشتار کولبران توسط نیروهای امنیتی از این موارد میباشد.
تشدید فشار و سرکوب زندانیان سیاسی در زندانهای ایران، وخامت وضعیت زندانها، افزایش ۲۲ درصدی دستگیری ها، اعدام ۴نوجوان زیر ۱۸سال،گسترش مجازات های غیرانسانی و تحقیر آمیز، تلاش دولتی و گسترده برای ایجاد فیلترینگ بر محیطهای اجتماعی، تنها گوشه یی از رویارویی همه جانبه حکومت ایران با موازین بین المللی حقوق بشر میباشد.
آخرین جنایت حکومت ایران را میتوان در بی توجهی عامدانه به وضعیت زلزله زدگان اخیر غرب کشور مشاهده کرد.حکومت ایران نه تنها خدمات و کمک های پزشکی دولتی را از مردم دریغ نمود بلکه از کمک های مردم کرمانشاه یا استانهای همجوار آن نیز ممانعت به عمل آورد.از ارسال و نصب کانکس های اهدایی خیرین و نیروهای داوطلب جلوگیری کرده است.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم