هشدارهای صریح «آیت‌الله خامنه‌ای» به «احمدی‌نژاد» و «حسن روحانی»



آیت‌الله«علی خامنه‌ای» نقد و نقدپذیری را واجب اما تهمت و لجن‌پراکنی را حرام دانسته و به «محمود احمدی‌نژاد» هشدار داد که نمی‌تواند نقش اپوزیسیون را بازی کند.

به گزارش «آمدنیوز» به نقل از “پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی”، آیت‌الله «خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی، صبح چهارشنبه (۶دی‌ماه) در جلسه دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: «امروز هزاران توپخانه دروغ‌پردازی دشمن مشغول به‌کارند تا مردم ایران را  ناامید و بدبین کنند و اعتمادبه‌نفس مردم را بگیرند.»
آقای خامنه‌ای گفته: «متأسفانه در داخل هم گروهی، درست همان کار دشمن را ادامه می‌دهند؛ ناامید کردن مردم، متهم کردن، دروغ‌های شاخ‌دار دشمن ساز را در ذهن مردم جا انداختن؛ این‌ها کارهایی است که عده‌ای انجام می‌دهند.»
وی این گروه را «بی‌تقوا» دانست و تصریح کرد: «این‌ها دینشان سیاسی است؛ به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی‌کاری است
آقای خامنه‌ای در سخنانی کم‌نظیر (ازنظر صراحت و تندی علیه رئیس‌جمهور سابق) از کسانی که «همه امکانات مدیریتی» را در اختیار داشته‌اند و امروز «دشمن» را شاد می‌کنند به‌شدت انتقاد کرد.
وی به‌طور ضمنی به حجت‌الاسلام «حسن روحانی» هشدار داد و بدون نام بردن از «محمود احمدی‌نژاد» در سخنانی تند که در واکنش به انتقادات اخیر وی از دستگاه قضا و رییس قوه قضاییه بیان‌شده است، گفت: «کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیاردارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و این‌گونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.»
هرکسی از ظن خود شد…
گفتنی است منظور رهبری از کسی که “ کشور در اختیارشان هست ” می‌تواندرئیس قوه مجریه حسن روحانی باشد و کسانی که “پیش‌تر اختیار کشور  را در اختیار داشته‌اند” می‌تواند شامل روسای دولت‌های قبلی ازجمله «محمود احمدی‌نژاد»، «سید محمد خاتمی» و «میرحسین موسوی» نیز باشد.
گفته می‌شود مخاطب اشاره‌ای آقای خامنه‌ای به کسانی که امروز نقش اپوزیسیون به خود می‌گیرند” بیش از دیگران آقای احمدی‌نژاد است که در  هفته‌های اخیر همراه با برخی نزدیکانش انتقادات تندی به قوه قضائیه وارد کرده و رئیس آن را «فاسق» و «فاقد صلاحیت دانسته» و خواهان کناره‌گیری او شده بود.
«علی‌اکبر جوانفکر» اما معتقد است: «مخاطب این سخنان رهبری کسانی هستند که امروز در دولت آقای روحانی، امکانات مدیریتی را در اختیار دارند».
آقای جوانفکر  در سخنان خود که سایت “دولت بهار” وابسته به یاران آقای احمدی‌نژاد آن را منتشر کرده گفت: «آنچه آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی روز چهارشنبه (۶ دی‌ماه) بیان کرده، علیه رئیس جمهور پیشین ایران نبوده است، بلکه برخی رسانه‌های بیگانه از جمله شبکه بی‌بی‌سی انگلیس آن را چنین تفسیر کرده‌اند.»
مشاور پیشین محمود احمدی‌نژاد، می‌گوید: «مطرح کردن رئیس جمهور سابق ایران، دقیقا همان خطی است که فتنه‌گران و دشمنان به دنبال آن هستند.»
وی در گفت‌وگویی که با اعتمادآنلاین داشت، اصرار دارد که چون در صحبت‌های رهبری اسمی از آقای «احمدی‌نژاد» دیده نمی‌شود، پس مخاطب هیچ بخشی از آن صحبت‌ها و هشدارها احمدی‌نژاد نبوده است.
ایرادات کلیدی احمدی‌نژاد به سیستم قضایی
آقای احمدی‌نژاد اخیراً در یک سخنرانی گفته: «هرکسی در هر مقام و منصبی که باشد، اگر ملت او را نخواهد، او غاصب است و هر اقدامی انجام دهد، تخلف است. هر تصرفی در بیت‌المال انجام دهد، بعداً باید پاسخگو باشد.»
رئیس‌جمهور پیشین ایران همچنین متنی طولانی به‌عنوان «ارزیابی تحلیلی» عملکرد قوه قضائیه منتشر کرده و ۲۹ ایراد به‌نظام قضایی ایران گرفته بود.
آقای «محمود احمدی‌نژاد» ۲۸ آذر نیز پس از خاتمه «ضرب‌الاجل ۴۸ ساعت‌های» که برای ارائه اسناد محکومیت خود و نزدیکانش به رئیس قوه قضائیه داده بود در یک پیام ویدئویی به‌طور تلویحی آقای «صادق لاریجانی» را «فتنه‌گر و منحرف واقعی از انقلاب و ملت» خواند و از او خواست از سمت خود کناره‌گیری کند.
با خدمت و خیانت مسئولان
اما آیت‌الله خامنه‌ای گفته است: «همه مدیران جمهوری اسلامی از اول تا امروز، خدمات مهمی انجام داده‌اند. البته صدماتی هم زده‌اند. انسان باید خدمات دولتی‌ها و قضایی‌ها و مجلسی‌ها را در طول زمان، هر چه بوده، سپاسگزاری کند، صدمات را هم باید نقد کرد، منتها نقد منصفانه و مسئولانه، نه نقد همراه با تهمت.»
رهبر جمهوری اسلامی افزوده: «اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا این قوه و آن قوه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم، اینکه هنری نیست. هر بچه‌ای می‌تواند سنگ بردارد و شیشه‌ها را بشکند.»
آیت‌الله خامنه‌ای گفته: «نقد با اتهام زدن تفاوت دارد و “تهمت و لجن پراکنی حرام” و “تکرار حرف دشمن” است.»
سخنان امروز آیت‌الله خامنه‌ای شباهت زیادی با بخش‌هایی از سخنان «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور دارد.
به گزارش خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه، «محمدجعفر منتظری» روز دوشنبه چهارم دی‌ماه با کنایه به آقای «محمود احمدی‌نژاد» از کسانی که علیه دستگاه قضائی سخن می‌گویند و “امروز نقش اپوزیسیون را دارند” انتقاد کرده و گفت: «کسانی با بزرگ‌بینی و دروغ‌های مخرب قصد دارند به دستگاه قضائی ضربه وارد کنند. عده‌ای هم مأموریت دارند دستگاه‌های منصوب رهبری را بکوبند.»
حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضائیه نیز حدود یک ماه پیش رئیس‌جمهور پیشین را از افرادی خواند که «زبانشان هرز شده» و به دروغ‌گویی عادت کرده‌اند.
سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید «آقای احمدی‌نژاد در یک مصاحبه ۴۰ دقیقه‌ای ده‌ها دروغ، توهین و خلاف واقع گفته است.»
رهبری و کلید‌واژه‌ی بصیرت
انتقادهای شدید آقای «خامنه‌ای» از «محمود احمدی‌نژاد» در صورتی است که وی پس از «انتخابات جنجال‌برانگیز سال ۱۳۸۸» در خطبه نماز جمعه تهران گفته بود: «میان آقای هاشمی [رفسنجانی] و رئیس‌جمهور (احمدی‌نژاد) از سال ۸۴ اختلاف‌نظرهای متعددی درباره مسائل خارجی، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و برخی مسائل فرهنگی وجود دارد که البته نظر رئیس‌جمهور به نظر بنده نزدیک‌تر است.»
او همچنین مخالفان و منتقدان آقای «احمدی‌نژاد» را که به نتایج اعلام‌شده انتخابات سال ۱۳۸۸ بی‌اعتماد و معترض بودند به «بی‌بصیرتی» متهم کرده بود.
در همان دوره نیز آقای «محمود احمدی‌نژاد» درباره رابطه‌اش با رهبر جمهوری اسلامی گفته بود: «نوع رابطه ما با مقام رهبری، فراتر از قالب‌های سیاسی و اداری است و رابطه از جنس محبت، اعتقادی، و پدر پسری است.»
اما «آیت‌الله خامنه‌ای» به‌رغم برخی نافرمانی‌های «احمدی‌نژاد» که در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش باعث سردی روابط وی با رهبر جمهوری اسلامی شد (و حتی پس از آن هم گاه روابطشان پرتنش بود تا جایی که رهبر ایران به‌صراحت آقای احمدی‌نژاد را از نامزدی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری منع کرد) تا روزهای پایانی دولت دهم از وی حمایت می‌کرد و مردادماه امسال دوره عضویت او در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تمدید کرد.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم