آخرین گزارشها از شرایط بازداشتی های اراک در رابطه با افشاگری یک قتل زیر شکنجه


محمد نجفی از بند تشخیص زندان به بند  ۸زندان منتقل شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ تازه ترین خبر از وضعیت بازداشتیهای شازند و آستانه حاکیست که وکیل دادگستری آقای محمد نجفی از بند تشخیص زندان اراک به بند ۸ زندان منتقل شد.
علی باقری همچنان در بند تشخیص زندان بلاتکلیف می باشد. همچنین قرار کفالت برای آزادی بهزاد علی بخشی از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. به خانواده آقای بهزاد علی بخشی که به سختی میزان ۵۰ میلیون وثیقه را تهیه کرده بودند؛ گفته شده است که در خصوص وجه وثیقه اشتباه شده و قرار وثیقه بیش از این باید باشد.
گفتنی است که در روزهای اخیر قرار بازداشت این زندانیان یک ماه تمدید شد.
این  ۵ نفر در یک پرونده و بصورت گروهی بازداشت شده و  منتظر نتیجه نهایی می باشند. دستگیری آنها در خصوص افشاگری در باره وحید حیدری جوانی است که در تظاهرات سراسری مردم ایران در اراک دستگیر و گفته شد در زندان خودکشی کرده است. اما بر اساس افشاگریهای فعالین مشخص شد که وی در بازداشتگاه اراک کشته شده است.
شایان ذکر است که همزمان با شروع اعتراضات مردمی در دی‌ماه امسال شماری از فعالین مدنی اهل شازند و آستانه از جمله آقایان محمد نجفی کیان صادقی، بهزاد علی‌بخشی، ، علی باقری و عباس صفری بازداشت شدند.
این افراد در افشاگری قتل زیر شکنجه فردی بنام “وحید حیدری” که در بازداشت کلانتری شهر بود و به شهادت رسید شرکت داشتند. تا کنون از بین این بازداشت شدگان دو تن با قید قرار بصورت موقت آزادشده و ۳تن دیگر با تکمیل مراحل بازجویی به زندان اراک منتقل شده اند.
آقای صادقی اهل شازند با اتهام شرکت در اعتراضات و تهیه فیلم و عکاسی در مراسم ختم مادر محمد نجفی بازداشت شده بود با قید کفالت آزاد شد.
آقای عباس صفری از شهر آستانه در تاریخ ۲۶ دی‌ماه بازداشت شده بود در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه به قید کفالت موقتا آزاد شده است.
بر اساس گزارشات آقای محمد نجفی؛ بهزاد علی بخشی و علی باقری همچنان در زندان مرکزی اراک و بند ۸ این زندان محبوس هستند.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم