اعلام آمادگی انگلستان برای اقدام نظامی علیه رژیم سوریه


بوریس جانسون  وزیر خارجه انگلستان  روز سه‌شنبه هشتم اسفند اعلام کرد کشورش در صورت اثبات دلایلی مبنی بر استفاده رژیم اسد از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان، آمریکا را در اقدام نظامی علیه  این رژیم همراهی خواهد کرد.
به گزارش العربیه وی گفت: «اگر مطلع شویم که این اتفاق افتاده و توانستیم آن را به اثبات برسانیم، آن وقت اگر پیشنهادی برای اقدام باشد و انگلستان  بتواند در آن تاثیرگذاری کند در آن صورت موضوع را با جدیت بررسی خواهیم کرد.
منابع بیمارستانی در منطقه غوطه تأکید کردند که  روز یکشنبه ششم اسفند تعدادی از اشخاص را که از علائم و آثار مشابه با آنچه علائم مسمومیت با گاز کلر رنج می‌بردند را مشاهده کردند و یک کودک نیز دچار خفگی شدید شده و جان سپرد.
در بیانیه منابع محلی وابسته به وزارت بهداشت و درمان مخالفان رژیم سوریه آمده است که تعدادی از قربانیان، راننده‌های خودروهای امداد و فوریت‌های پزشکی در میان آنها  دیده می‌شوند که پس از انفجار بزرگی که در منطقه «الشیفونیه» در الغوطه شرقی رخ داد، گاز کلر را استنشاق کردند.  در این ارتباط 18نفر با استفاده از کپسولهای اکسیژن تحت درمان قرار گرفتند
 در همین رابطه «محمد علوش» یکی از فرماندهان رزمندگان سوری در شبکه اجتماعی  خود نیروهای رژیم سوریه را به استفاده مجدد از گازهای شیمیایی متهم کرد و گفت آنها دوبار در بمباران منطقه الشیفونیه از گاز کلر استفاده کرده‌اند.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم