تداوم بازداشت دختر 15 ساله مائده شعبانى نژاد همراه با تعدادی دیگر  از بستگانش


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارشهای منابع حقوق بشری اهوازی؛ مائده شعبانی نژاد (عموری) در  ۲۵مهر ماه ۱۳۹۶  توسط ستاد خبری اطلاعات در شهر آبادان بازداشت و بعد از چند روز با قيد وثيقه آزاد شد.
اما روز ۵  بهمن ماه ۱۳۹۶  مامورین اطلاعات سپاه اهواز این دختر ۱۵ ساله را در منزل عمويش محمود عموری در شهر اهواز مجددا بازداشت کردند. مامورین اطلاعات این دانش آموز دبیرستانی را پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تحت بازجویی قرار داده سپس به زندان سپیدار اهواز منتقل کردند.
چند تن از خویشاوندان مائده شعبانی نژاد که همراه با وی بازداشت شدند عبارتند از: خانم مهناز عموری فيصلی ۴۳ساله(خاله مائده)ساكن آبادان، محمود عموری ۳۲ ساله(عموی مائده) ساكن اهواز، خالد عموری ۲۸ساله ساكن اهواز و فؤاد عموری ۳۰ ساله ساكن اهواز
مائده شعبانی نژاد (عموری) متولد ۱۳۸۱ دانش آموز سال اول دبيرستان دخترانه ريحانه و يكی از دانش آموزان نمونه شهر آبادان است. گفته می شود وی شعرهای ملی و حماسی به زبان عربی می سراید و در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته است.
وی در بازداشت اول در روز سه شنبه ۲۵ مهر ماه توسط ستاد خبری ۱۱۴ شهر آبادان احضار و از ساعت ۱۰ صبح تا ۴  بعد ظهر در توقیف بود. روز بعد اداره اطلاعات با محاصره و بازرسی منزلش در ایستگاه ۷ (سلیچ) وی را بازداشت و تحت بازجویی قرار دادند.
بعد از آزادی با قرار وثيقه؛ اداره اطلاعات مجددا برای او احضاريه فرستاد. اما مائده در دادگاه حاضر نشد.
وی سپس در روز ۵ بهمن ماه ۹۶ توسط اداره اطلاعات سپاه در منزل عمویش در اهواز بازداشت و به بازداشتگاه سپاه منتقل شد.
خانواده و اقوام وی به دلیل کمک و همکاری با این دختر ۱۵ ساله بازداشت شدند.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم