پروفسور ریموند تنتر: دولت ترامپ باید از تظاهر کنندگان ایرانی حمایت کند

پروفسور ریموند تنتر: دولت ترامپ باید از تظاهر کنندگان ایرانی حمایت کند

پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا
پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا
پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا طی مقاله‌یی که امروز پنجشنبه ۱۰خرداد ۹۷در نشنال اینترست منتشر شده است از دونالد ترامپ خواست از تظاهر کنندگان در ایران حمایت کند.
در این مقاله آمده است:
در جهان حدود ۳۰کشور وجود دارند که از " ارتش شکل دهندگان عقاید" برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کنند. ایران یکی از این کشورها است، با این حال رابطه آن با رسانه‌های اجتماعی و ارتباطات اینترنتی، پیچیده‌تر از بقیه آن دسته از کشورها می‌باشد... وقتی نوبت به ایران می‌رسد، گسترش تظاهرات به منزله یک بحران برای رژیم ایران و از طرف دیگر فرصتی برای استفاده از خشم مردم به‌عنوان اهرمی علیه آن است. دولت اوباما فرصت‌های ارزشمندی را در گذشته برای برخورد با این پدیده، به‌ویژه در تظاهرات ضددولتی سال ۲۰۰۹، به هدر داد. این تظاهرات مورد حمایت شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) قرار داشت و موفق به ایجاد خیزش‌های مردمی شده است، با این حال قدرتهای غربی چشم خود را به سرکوب وحشیانه رژیم بسته‌اند.
پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا هنگامی که مایک پمپئو رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا بود، او گفت: 
رژیم ایران یک حکومت مذهبی است که همواره رو به عقب نگاه می‌کند، به جای این‌که رژیمی باشد که به‌دنبال بهبود زندگی مردم خود باشد… این انتظار تمام‌عیار من است که شما روزی شاهد قیام مردم ایران علیه این رژیم باشید. 

مردم ایران خواستار طرد آخوندها هستند

به ‌رغم تلاش‌های تهران برای خنثی‌سازی تظاهر کنندگان، مردم خواستار طرد آخوندهای غیرمنتخب هستند که از حمایت مردمی برخوردار نیستند. از آنجا که رژیم ایران از رسانه‌های اجتماعی برای کنترل مخالفان سیاسی خود استفاده می‌کند، دونالد ترامپ باید با ابزارهای لازم برای جلوگیری از تلاش‌های مخرب رژیم علیه معترضان استفاده کند. انجام این کار به مردم ایران که از ماه دسامبر گذشته به‌دنبال تغییر رژیم هستند، کمک خواهد کرد.
ریموند تنتر در اوایل بهمن ۱۳۹۶نیز طی مقاله‌یی مشترک با پروفسور ایوان ساشا شیهان نوشته بود:
 اکنون سؤال این نیست که آیا رژیم ایران تغییر خواهد یافت یا نه، بلکه سؤال این است که این تغییر در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.برخورد خشن با معترضان، رژیم ایران را در موقعیتی حساس قرار داده و دولت ترامپ اینک تمایل بیشتری به حمایت از حقوق‌بشر و پشتیبانی از آمال مردم ایران دارد.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم