انتقال یک زندانی سیاسی از زندان زاهدان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه

  • انتقال یک زندانی سیاسی از زندان زاهدان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه
  • خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه، ابوبکر رستمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در زندان زاهدان، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد. از دلایل انتقال این زندانی اطلاعی در دست نیست.
  • به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷، ابوبکر رستمی زندانی محکوم به اعدام، محبوس در بند ۴ زندان مرکزی زاهدان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد.
  • لازم به ذکر است که از دلایل انتقال این زندانی سیاسی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.
  • یک منبع نزدیک به این زندانی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “مسئولان زندان از چند روز پیش به آقای رستمی گفتند اجازه رفتن به کتابخانه و سالن ورزش را ندارد و دیروز سه‌شنبه توسط مسئولان زندان به بیرون از بند منتقل شد؛ پس از آن به ما گفتند ایشان را به اطلاعات سپاه منتقل کرده‌اند”.
  • لازم به یادآوری است که ابوبکر رستمی پیش‌تر به همراه جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان زاهدان، طی نامه‌ای خطاب به جاوید رحمان گزارشگر جدید حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، خواستار دفاع وی از حقوق از دست رفته زندانیان سیاسی شده بودند.
  • ابوبکر رستمی که در تاریخ ۲۲ آذرماه ۹۶ همراه با دو زندانی دیگر به نام‌های سجاد بلوچ و بنده چاکرزهی در پاکستان بازداشت شده بودند، پیش‌تر طی نامه‌ای سرگشاده ضمن طرح ادعای “بی گناهی” خود از شکنجه‌های روحی و جسمی توسط ماموران سپاه و اطلاعات سخن گفته و اتهامات وارده به خود را “واهی” خوانده بودند.
  • این زندانی سیاسی در این نامه از سفر خود به پاکستان برای ادامه تحصیل سخن گفته بود. آقای رستمی مدعی است “به دلیل محدودیت‌های مرزی مجبور شدم از راه پاکستان به یکی از کشورهای خارجی سفر کنم ولی در بین راه دستگیر و به ماموران سپاه تحویل داده شدم”.
  • ابوبکر رستمی دانشجوی سال دوم دانشگاه علوم پزشکی زابل است که از ۳ سال قبل قبل در این زندان به سر می‌برد. وی در مردادماه سال ۱۳۹۶ همراه با دو هم‌پرونده‌ای خود به اتهام “محاربه و اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با گروه‌های مخالف نظام” توسط دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد.

از جزییات پرونده و مصداق‌های اتهامی این زندانیان که متهم به اقدام علیه امنیت کشور هستند اطلاع بیشتری در دست نیست.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم