رهایی از اعدام دو زندانی در ۲ پرونده جداگانه

رهایی از اعدام دو زندانی در ۲ پرونده جداگانه

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محکوم به اعدام که به اتهام “قتل” از دوازده سال گذشته در زندان شیراز نگهداری می‌شد، پس از اخذ رضایت و پرداخت دیه آزاد شد. بنا بر خبری دیگر، مرد که هنگام رانندگی در خیابان سعادت‌آباد پس از مشاجره با راننده خودروی دیگر، یکی از سرنشینان خودرو را با تصادف به قتل رسانده بود از اولیای دم مقتول رضایت گرفت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از توهرا، یک زندانی محکوم به اعدام که به اتهام “قتل” از دوازده سال گذشته در زندان شیراز نگهداری می‌شد، پس از اخذ رضایت و پرداخت دیه آزاد شد.
یک زندانی محکوم به اعدام به نام “بهمن خدمتگذار” از اهالی روستای کرگز پس از پرداخت دیه و اخذ رضایت از اولیای دم روز مورخ ۴ شهریور ماه سال جاری از زندان شیراز آزاد شد.
در خصوص جزئیات این پرونده یک منبع نزدیک به خانواده آقای خدمتگذار گفت: “بهمن در سال ۱۳۸۶ به همراه دوست خود سلیمان برای امرار معاش در یکی از روستاهای داراب شیراز مشغول به کار حفاری بودند که در مورد برخی مسائل کاری با هم دچار اختلاف شده و درگیری پیدا می‌کنند و متاسفانه در نزاع بین دو دوست سلیمان زخمی می‌شود، بهمن برای نجات دوستش که زخمی شده بود تلاش زیادی می‌کند حتی خودش او را به بیمارستان داراب می‌برد اما اجل به او امان نمی‌دهد و وی فوت می‌کند”.
این منبع در ادامه توضیح داد: “بهمن تاکنون ۱۲ سال بود که در زندان داراب شیراز نگهداری می‌شد و در این مدت پدرش نیز فوت کرد، پس از گذشت ۱۲ سال با کمک خیرین توانستیم رضایت اولیای دم را دریافت کرده و دیه را پرداخت کنیم”.
روستای گرکز در استان گلستان و در ۱۵کیلومتری غرب شهرستان کلاله قرار دارد.

یک متهم به قتل رضایت گرفت

به گزارش جوان آنلاین، مرد که هنگام حرکات رانندگی در خیابان سعادت‌آباد پس از مشاجره با راننده خودروی دیگر، یکی از سرنشینان خودرو را با تصادف به قتل رسانده بود از اولیای دم مقتول رضایت گرفت.
ساعت ۱:۲۰دقیقه بامداد ۹ دی سال ۹۱، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس از مرگ مشکوک مرد جوانی باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.
بررسی‌های تیم جنایی نشان داد لحظاتی قبل راننده یک دستگاه خودروی «بی‌ام‌و» با دو سرنشین جوان یک دستگاه خودروی بنز درگیر می‌شود که با بالا گرفتن درگیری یکی از سرنشینان خودروی بنز به نام حامد (۳۱ ساله) به طرف راننده خودرو بی‌ام‌و حمله‌ور می‌شود که در این لحظه راننده خودرو به نام اشکان وی را زیر می‌گیرد و از محل حادثه می‌گریزد که در نهایت حامد پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند. همزمان مأموران متهم را دستگیر می‌کنند.
وی ابتدا منکر هرگونه درگیری می‌شود و ادعا می‌کند که سرنشینان خودروی بنز قصد داشتند تا با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری از او کنند که این اتفاق رخ داده است، اما در ادامه وقتی با دلایل و شاهدان عینی روبه‌رو می‌شود،
با اعتراف به زیر گرفتن یکی از سرنشینان خودروی بنز می‌گوید: “پس از به امانت گرفتن خودروی «بی‌ام‌و» که متعلق به یکی از دوستانم است، در خیابان سعادت‌آباد، بالاتر از میدان کاج در حال عبور و انجام حرکات نمایشی بودم که آینه خودرو به یک دستگاه خودروی بنز برخورد کرد که همین موضوع باعث درگیری لفظی من با سرنشینان بنز شد که ادامه آن منجر به درگیری فیزیکی شد. با توجه به اینکه دو سرنشین خودروی بنز نسبت به من قوی هیکل بودند، چند نفر از افراد عبوری از جمله سرنشینان یک دستگاه خودروی پروتون که سه نفر بودند به کمک من آمدند که ناگهان مقتول به وسیله قمه به سمت آنها حمله‌ور شد و با وارد کردن قمه، اقدام به زخمی کردن یکی از آنان کرد. در ادامه و با توجه به شلوغی جمعیت، راننده بنز سوار خودروی خود شد و از محل فرار کرد. در این زمان، مقتول که با قمه به سوی مردم حمله‌ور شده بود، در یک لحظه روی زمین افتاد و من نیز از فرصت استفاده کردم، سوار خودروی «بی‌ام‌و» شدم و از روی وی رد شدم”.
پرونده متهم پس از تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه جرم برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد.
متهم قبل از محاکمه در دادگاه از اولیای دم رضایت گرفت.
بدین ترتیب متهم مدتی قبل از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه و به حبس محکوم شد.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم