ناصر موسوی لارگانی؛ عضو سابق سپاه و توجیه کننده هزینه‌های میلیونی برای دستشویی مجلس


ناصر موسوی لارگانی؛ عضو سابق سپاه و توجیه کننده هزینه‌های میلیونی برای دستشویی مجلس


یوحنا نجدی- پژوهشگر پروژه «هزارپای سپاه»: ناصر موسوی لارگانی، عضو مجلس شورای اسلامی از شهرستان فلاورجان در استان اصفهان که در میانه های شهریورماه گذشته در قالب گروهی از اعضای مجلس به بلاروس رفته بود، در جریان مراسم ادای احترام، به فیلمبرداری مشغول شد! این موضوع به سوژه ای مضحک در رسانه های بلاروس تبدیل شد.

او همان کسی است که ۲۳ خردادماه در واکنش به هزینه «۳۰۰ میلیونی سرویس‌های بهداشتی» در این مجلس گفت: «هزینه‌ای از جیب مردم نمی‌شود که بتوانند به آن معترض باشند».

موسوی لارگانی متولد شهریور سال ۱۳۴۲ در روستای "لارگان" از توابع شهرستان "فلاورجان" است؛ در ۱۴ سالگی طلبه شد و به حوزه علمیه اصفهان رفت؛ ۱۹ ساله بود که به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و سال ۱۳۶۲ به مدت شش ماه در بیت روح الله خمينی در جماران به عنوان پاسدار مشغول به فعالیت بود.

بعد از دو سال، از سپاه پاسداران خارج شد و به حوزه بازگشت و در ۲۵ سالگی عبا و عمامه پوشید. او مدتی در دبیرستان‌های استان اصفهان تدریس کرد. عضویت و ریاست «هیات مدیره شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان فلاورجان» وعضویت در «هیات اجرایی» چندین انتخابات در دهه ۱۳۷۰ در سابقه فعالیت‌های وی دیده می‌شود.

او از دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تاکنون، سه دوره پیاپی به این مجلس راه یافته و در حال حاضر «عضو فراکسیون ولایی»، «نائب رییس کمیسیون اقتصادی» و «رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان» است.

موسوی لارگانی از جمله اعضای مجلس شورای اسلامی است که ۱۹ ارديبهشت ماه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، برای خروج از برجام پرچم این کشور را به آتش کشید. وی درباره همین موضوع نیز همچون ماجرای هزینه ۳۰۰ میلیونی سرویس‌های بهداشتی در مجلس، حقی برای انتقاد و اعتراض مردم قائل نبود: «نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند ... مردم وقتی به یک فرد به عنوان نماینده اعتماد کردند، نباید دائما به او نقد کنند که چرا این کار را کردی و چرا آن کار را انجام ندادی.»

او از تمامی جنبش‌های اعتراضی و دموکراسی‌خواهانه مردم ایران طی دو دهه اخیر همچون قیام دانشجویی ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ و جنبش سبز در سال ۱۳۸۸ با عنوان «فتنه» یاد می‌کند و معتقد است که تمامی این «فتنه‌ها» با «تدابیر حکیمانه» علی خامنه‌ای دفع می‌شوند!

آنچه که موسوی لارگانی از آن با عنوان «تدابیر حکیمانه» رهبر جمهوری اسلامی یاد می‌کند، چیزی جز کشته و زخمی و بازداشت شدن معترضان، دهها سال زندان برای بازداشت‌شدگان و همچنین سرکوب و خشونت‌های شدید در خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها نیست.

دقت کنید! موسوی لارگانی، این عضو پیشین سپاه پاسداران، با این سطح از اتیکت و آداب معاشرت رسمی، «نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس» است؛ بهای دلار، سطح فقر، نقدینگی، اوضاع معیشت مردم و در مجموع، شرایط اقتصادی کشور چطور باید باشد؟!

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم