فاجعه ای دیگر در جاده های ایران: ده ها کشته و  مصدوم / اجساد قابل شناسایی نیست


فاجعه ای دیگر در جاده های ایران: ده ها کشته و  مصدوم / اجساد قابل شناسایی نیست
استکهلمیان -  در شب منتهی به سه شنبه ۱۸ سپتامبر یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر تهران به کرمان متعلق به شرکت مسافربری همسفر در کیلومتر ۴۰ آزاد راه کاشان به نطنز، ورودی بادرود،  در حوزه استحفاظی استان اصفهان با یک تانکر سوخت برخورد کرد و فاجعه ای را رقم زد.
بر اساس آخرین گزارش ها در این فاجعه ۲۱ مسافر که تعداد زیادی کودک و نوجوان نیز در میان آنها وجود داشتند در شعله های آتش جان باختند و ۲۷ تن نیز بشدت مجروح و دچار درصدهای بالای سوختگی شدند. 

میانگین سنی کشته شدگان این فاجعه بسیار پایین است. مسن ترین فرد کشته شده ۴۰  ساله و کوچکترین نیز یک کودک تنها شش ساله بوده است. مصدومین حادثه نیز به همین ترتیب بسیار جوان و از جمله کودک بوده اند.

اتوبوس و تانکر سوخت هر دو در یک مسیر هم جهت و همسو در حال حرکت بودند. اما تانکر حامل سوخت که از سوی مقامات مقصر این حادثه معرفی شده  ظاهرا به دلیل بی احتیاطی و خواب آلودگی راننده از مسیر منحرف شده و در برخورد از پهلو با اتوبوس این فاجعه را رقم زده است. راننده تانکر سوخت دچار صدمه جدی نشده است.

به اعلام راهداری نطنز بعلت سوختگی شدید پیکرهای بجا مانده تاکنون هیچکدام از این اجساد شناسایی نشده اند. همچنین به گفته رئیس جمعیت حلال احمر، شناسایی هویت قربانیان این فاجعه بواسطه سوختگی شدید بسیار زمان بر خواهد بود. 

بدنبال این فاجعه هفته عزاداری محرم،  با یک عزای مضاعف برای مردم ایران در هم آمیخت.

جاده های ایران پس از کشور آفریفایی سیرالئون، در میان ۱۹۰ کشور جهان نا امن ترین بشمار می رود. آمار قربانیان جاده های ایران از آمار کشته شدگان در بسیاری از کشورهای جنگ زده جهان بیشتر است.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم