افتضاح سیاسی پناهندگی «امیر توحید فاضل» خبرنگار اعزامی همراه ظریف به سوئد

افتضاح سیاسی پناهندگی «امیر توحید فاضل» خبرنگار اعزامی همراه ظریف به سوئد

امیر توحید فاضل خبرنگار همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی از سفر بازنگشته و به سوئد پناهنده شده است.
روزنامه کیهان یکشنبه ۳شهریور ۹۸ ضمن تأیید این خبر نوشت: «امیر توحید فاضل دبیر سیاسی خبرگزاری موج معرفی شده اما مرور سوابق وی نشان می‌دهد که با خبرگزاری ایرنا و برخی روزنامه‌ها مانند شهروند همکاری می‌کرده است.»
کیهان افزود: «این خبرنگار حتی بارها با روزنامه‌نگارهای اصلاح‌طلب بیانیه‌های مشترکی را امضاء کرده است.»
سایت رویداد ۲۴ گزارش داد: «دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای موج که به همراه تیم ظریف عازم تور اروپایی شده بود همراه تیم بازنگشته است. گفته می‌شود فاضل در استکهلم سوئد پناهنده شده است. دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای موج، در حالی که به همراه تیم وزارت خارجه برای پوشش خبری سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به چهار کشور اروپایی عازم ماموریت شده بود، در دومین ایستگاه این تور اروپایی، سوئد، ماندگار شده و از تیم خبرنگاران جدا شده است.»
یکی از خبرنگاران که در تیم خبری وزیر خارجه همراه با فاضل حضور داشته در رابطه با آخرین دیداری که با دبیر سیاسی خبرگزاری موج داشته به رویداد ۲۴ گفته است: برای آخرین نشست در استکهلم به سمت سرویس ایاب و ذهاب خبرنگاران می رفتیم که متوجه شدم فاضل به سمت دیگری حرکت می‌کند. مسیر را به او نشان دادم که گفت می رود سیگار بکشد و به زودی برمی‌گردد. این آخرین دیدار ما بود چرا که او در نشست حاضر نشد و ما بعد از نشست عازم نروژ شدیم.
رسانه های حکومتی نوشتند:‌ امیر توحید فاضل منتشرکننده فهرست جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت مجلس شورا بود که در آن، احتمال دوتابعیتی بودن برخی از اعضای دولت ایران از جمله حسن روحانی، ، سعید نمکی، وزیر بهداشت و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مطرح شده بود.
روزنامه کیهان اما نوشت: فاضل از جمله کسانی است که در ستاد کروبی ریاست کمیته اطلاع رسانی را به عهده داشته است. این در حالی است که خبرگزاری موج رسانه ای که فاضل تا همین دو روز پیش دبیر سرویس سیاسی آن بود اصولگرا است. ضمن اینکه نزدیکی امیرتوحید فاضل به کریمی قدوسی، نماینده تندروی اصولگرا امری کتمان پذیر نیست.

Comments

Popular posts from this blog

تظاهرات غارت‌شدگان مقابل دادگستری اهواز+فیلم

اعتراض مالباختگان موسسه آرمان با طبل و دهل مقابل استانداری خوزستان+۲فیلم